„Energia i moc prądu elektrycznego z komputerem”, czyli aktywny sposób poznawania świata fizyki
W dniach 15 i 16 marca 2022 r. uczniowie klas II E i II D uczestniczyli w fizycznym przedsięwzięciu zatytułowanym: „Energia i moc prądu elektrycznego z komputerem”. Komputer w fizyce może służyć jako doskonałe narzędzie do rozwiązywania zadań, gdyż za jego pomocą można analizować różnorodne zjawiska fizyczne i przeprowadzać ich symulacje. Młodzi uczestnicy przedsięwzięcia z wielkim zaangażowaniem rozwiązywali problemy fizyczne związane z energią i mocą prądu elektrycznego, które zaczerpnięte zostały z otaczającego nas świata. Uczniowie sprawnie montowali obwody elektryczne i precyzyjnie dokonywali pomiarów badanych wielkości fizycznych. Następnie za pomocą programu Excel dokonywali analizy uzyskanych danych pomiarowych – tworzyli wykresy zależności między wielkościami fizycznymi i badali ich przebieg. Na podstawie analizy i interpretacji wykresów uczniowie wyciągali wnioski i zdobywali w ten sposób nowe informacje. Poznając fizykę na praktycznych przykładach młodzi badacze przekonali się, jak wzory i definicje wiążą się z tym, co nas otacza. Przyczyniło się to do głębszego zrozumienia przez nich świata przyrody i jego matematycznego opisu. Gratulujemy wszystkim uczestnikom fizycznego przedsięwzięcia udanej przygody podczas refleksyjnego rozwiązywania zadań na temat energii i mocy prądu elektrycznego z komputerem.