Upoluj swoją książkę
Biblioteka szkolna zachęca do wzięcia udziału w akcji Instytutu Książki, CZYTAJ.PL. Przez cały listopad możesz mieć całkowicie darmowy dostęp (w formie e-booka lub audiobooka) do 18 bestsellerów. Plakaty z kodem do skanowania znajdują się w bibliotece szkolnej i na korytarzach szkoły.
Wystarczy tylko:
– ściągnąć darmową aplikację WOBLINK (IOS/Android)
– odszukać w szkole żółty plakat akcji CZYTAJ.PL
– zeskanować kod z plakatu
– czytaj lub słuchaj za darmo przez cały listopad
Książki dostępne w 8. edycji Czytaj PL
1. Kirke, Madeline Miller, tłum. Paweł Korombel, Wydawnictwo Albatros
2. Samosiejki, Dominika Słowik, Wydawnictwo Literackie
3. Apartament, Izabela Janiszewska, Wydawnictwo Czwarta Strona
4. Mortalista, Max Czornyj, Wydawnictwo Filia
5. Chąśba, Katarzyna Puzyńska, Wydawnictwo Prószyński Media
6. Demonomachia, Marek Krajewski, Wydawnictwo Znak
7. The Spanish Love Deception, Elena Armas, tłum. Mateusz Baka, Wydawnictwo Otwarte
8. Wrony, Petra Dvorakova, tłum. Mirosław Śmigielski, Wydawnictwo Stara Szkoła
9. Liczby nie kłamią, Vaclav Smil, tłum. Michał Strąkow, Wydawnictwo Insignis
10. Plac Senacki 6 PM, Vincent V. Severski, Wydawnictwo Czarna Owca
11. Wiek paradoksów, Natalia Hatalska, Wydawnictwo Znak
12. Gra w rasy, Przemysław Wielgosz, Wydawnictwo Karakter
13. Cały ten czas, Hania Czaban, Wydawnictwo We need YA
14. Stan splątania, Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Wydawnictwo Literackie
15. Lore, Alexandra Bracken, tłum. Michał Zacharzewski, Wydawnictwo Jaguar
16. Siostra gwiazd, Marah Woolf, tłum. Ewa Spirydowicz, Wydawnictwo Jaguar
17. Szklane ptaki. Opowieść o miłościach K.K. Baczyńskiego, Katarzyna Zyskowska, Wydawnictwo Znak Literanova
18. Jak to wyjaśnić? Kacper Pitala, Wydawnictwo Otwarte
Akcja jest organizowana z inicjatywy Instytutu Książki wraz z Krakowskim Biurem Festiwalowym oraz platformą Woblink.com, które z ogromnym sukcesem od 2013 r. realizują ogólnopolską kampanię promującą czytelnictwo „Czytaj PL”, obejmującą swoim zasięgiem kilkanaście największych polskich miast. Oprócz wykorzystania nowych technologii w promocji czytelnictwa ma na celu popularyzację różnych form książki elektronicznej (e-booki, audiobooki), kreowanie mody na czytanie wśród młodzieży przez wykorzystanie narzędzi, kanałów komunikacji i języka bliskich nastolatkom oraz ukazanie czytelnictwa jako atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu.